Arkadaşça

07 Aralık, 2005

Elişini Söyle

Elisini soyle, sana kim oldugunu soyleyeyim

Nurdan (İncik Boncuk)
Beni sobelemiş bugün. Teşekkürler Nurdan. Ben de vaktim varken yazmak istedim. Beni unutmadığınızı biliyorum, Sizlerle olmayı özlüyorum. Bir araştırma ödevimi hazırlarken arada soruları cevapladım hemen. Benimle ilgili tahminlerinizi bekliyorum ona göre :-)

1.Ilk elisi ne zaman yapmaya basladiniz, neyi kimden ogrendiniz?
Kaç yaşında elişine başladım bilemiyorum ama uzun uzun zincir çektirdiklerini hatırlıyorum. Sonra o zincir ipler kimin işine yarıyordur acaba? İlk zamanlar işleme çok yaptırmışlardı bana dantele sonra geçmiştim...

2.Ilk yaptiginiz elisinizi sakliyor musunuz, fotografi var mi? Peki ya en cok sevdiginiz elisiniz hangisi, fotografi var mi?
Ilk dantelimi saklamıyorum. Ne yaptım ilk olarak hatırlamıyorum bile. En çok perdemi seviyorum. Baya bir uğraşmıştım ponponlarını yapmak için. İçine doldurmaya elyaf yetiştirememiştim.

En son Münevver Ablanın sitesinde gördüğüm bu örtüyü yaptım.

3.Gunde elisi icin ne kadar vakit ayiriyorsunuz?
Eskiden televizyon seyrederken elimde mutlaka bir iş olurdu. Şimdi televizyon seyretmeye vaktim olmadığı için elişi ondan yapamıyorum galiba.

4.Bilmediginiz ve ogrenmek istediginiz bir elisi var mi?
Kurdela nakışını öğrenmek isterdim. Bir de takı yapımının bütün püs noktalarını öğrenmek isterdim. Bir de dikiş dikmeyi bilmiyorum. Makina nakışını falan yapabilmeyi isterdim doğrusu.

5.Bundan sonra sadece tek bir elisi tarzinda calisacaksiniz desek, ne secersiniz; dantel, orgu, boyama vs?
Takı yapımını tercih ederdim.

6. Sizce en zor elisi hangisi, niye?
Yapmasını bilmediği zaman zor gözükür ya herşey insana, ama her elemeğinin ayrı bir zorluğu var bence.

7. Yaptiginiz elisileriyle ilgili mutlaka olmasi lazim dediginiz bir sey var mi? (renk, model, kullandiginiz alet gibi)
Dantel yapıyorsam mutlaka beyaz olmalı, mümkünse takım yapmaya müsait bir örnek olmalı
Takı yapıyorsam bir kıyafetime mutlaka uyan bir renkte olmalı.

8. Yaptiginiz orneklere isim nereden buluyorsunuz?
İsim bulmakta çok zorlanıyorum ben. Mümkünse koymamayı tercih ediyorm ?

Kim oldugunu soyle, sana elisini soyleyeyim

1-5 kelime ile kendini tarif eder misin?
1.Sabırsızımdır. Ama öyle çocuk bakımı ev işleri konusunda falan değil. Buna tezcanlılık da diyebilirsiniz. Bir şeyi istediysem hemen olmalı.
2. Tam bir evkuşuyumdur. Bu özelliğimi eşim pek sevmese de ben evden 1 hafta dışarı çıkmasam hiç sıkılmam herhalde.
3. Çok açıksözlüyümdür. Bazen söylememem gerekenleri de söylerim.
4. Genel olarak neşeli bir yapım var.
5. Sinirli olduğum zaman gözüm hiçbişeyi görmez.


2. Mumkun olsa, su soyle olsaydi dedigin bir fiziksel ozelligin var mi? (Hepimizi Allah cok guzel yaratmis da)
Kilo almaya çok meyilli bir yapım var. Keşke yediği halde kilo almayan bir bünyem olsun diye düşünmüşümdür. Saçlarımdan pek hoşnut değilimdir. Ya dümdüz ya da kıvırcık olsalardı ? elektriklenmiş gibi duran saçlarımı şekle sokmak çoğu zaman sinir ediyor beni ve çoğu zaman topuz yaparım saçlarımı.

3. Kendinde begendigin ozelligin nedir?
Elimin çabuk olduğunu söylerler. Ev işi olsun işyerinde olsun bir işi çabuk bitiririm. Başladığım her işi en iyi şekilde yapmaya çalışırım.

4. Keske boyle olmasaydi dedigin huylarin var mi?
İnsan ilişkilerinde moralimi çabuk bozulur. İnsanlara hakettikleri kadar değer vermek gerek ama ben bunu beceremiyorum galiba. Birinden beklemediğim bir hareket görürsem eğer bendeki değeri hemen düşer o kişinin.

5. Sanal arkadaslarinla yarin onceden belirlediginiz bir yerde bulusacaksiniz. Nasil birini bekliyorlar? Nasil birini gorunce "aa bu gelen Meral" diyecekler? Bu soruyla ilgili tahminlerinizi bekliyorum. Nagihan sen hariç ama :-) Sen gördün resmimi. Arkadaşlar benimle ilgili tahminlerinizi yorumlarınızı bekliyorum

Ben de Rengarenk Dantel bloğu sahibi Nazlıyı sobeliyorum.

11 Comments:

  • At Çarşamba, Aralık 07, 2005, Blogger incikboncuk said…

    Uygun bir zamanda seni yakalamız güzel oldu :)

    Huy olarak paylaşımcı, samimi olduğunu düşünüyorum. Yazdığın gibi kesin elin çabuktur. Çünkü ev, yemek, iş, çocuk, ders,... nasıl yetişiyorsun hayret içindeyim.

    Tip olarak da koyu kahverengi saçlı, balık etinde bir bayansın diye düşünüyorum

     
  • At Çarşamba, Aralık 07, 2005, Blogger Rengarenk dantel said…

    meral kumral biri ince hızlı cici biri. benide sobelemiş yaaaaa olaaamaaaaz...

     
  • At Çarşamba, Aralık 07, 2005, Blogger Serra said…

    Merla, sanki aynaya baktim kendimi gordum, benden otede benden birini gordum. Sen ben, ben sen miyim acaba? Dantellerdimizden baska, huyumuz suyumuz da benzesiyor senle. Nagihan, Meral'in de oglu var nasilsa, ortam hareketleniyor, benim kizi Meral'in ogluna da verebilirim. :)) Ben cok iyi biliyorum ki seni gorusunce de cok sevecegim arkadasim. Kendini cok ozletme, olur mu?

    Simdi ben tip tarifi yapmazsam, Semanur oyunu baslattigin gibi, yaz bakalim der. Ben seni uzuna yakin, kemikli ama kilolu degil, ya bosver tipi ben seni cok sevecegim gibi hayal ediyorum ya.

     
  • At Perşembe, Aralık 08, 2005, Blogger Nilüfer said…

    Valla Meral dört dörtlük bir insan.Meral, bugün 07.12.2005 ve şu anda saat 23:03 Çiğdemi yol ettim ve hemen internetin başına geçtim Meral kimi sobeledi diye
    :-)))..Zaten biliyorsun ki bu saatte çoktan uyumuş olurdum.MERAL DÜNYADA ENDER RASTLANAN BİR ARKADAŞ VE DOST.Meral için söylenecek daha çok şey var ama şu an uykum geldi ve uyumam lazım.

     
  • At Perşembe, Aralık 08, 2005, Blogger Beyaz Zambak said…

    Meral güzel huylu, canım arkadaşım sen olmayınca buralarda sıkılıyorum. Biz burada konuşuyoruz. Benim karşımda oturuyor kendileri benim günlüğümü açtı. Şimdi rutin hayatımda bir değişiklik. Bu arada oğlumun sitesinide birlikte açtılar"Bilge'nin evi" şimdi yavrum sitesini kendi takip ediyor. Meralciğim en az beş-altı sitenin kurucu üyesi. Seni seviyorum güzel huylu arkadaşım. Eşin ve çocuklarınla nice senelere...

     
  • At Perşembe, Aralık 08, 2005, Blogger Tuhfe said…

    Sevgili Meral yardımsever, cana yakın tebessumu yüzünden eksik olmayan bir arkadaş. Saçlarından memnun değilsin orası belli, beyaz tenli kara gözlü normal kilo ve boyda biri gibi? geliyor ne dersin!

    Sevgiler.

     
  • At Perşembe, Aralık 08, 2005, Anonymous Adsız said…

    Bencede kipir kipir balik etinde normal boyda kumral,gülec yüzlü...biri gibi hayal ediyorum.
    Icimden gecense adam gibi adamsin(neden bu laf adamlara yazilmissa kadin gibi kadinsa iyi olmazdi :-))
    dostlugunda kaybedilmeyecek bir insansin...

     
  • At Cuma, Aralık 09, 2005, Blogger Meral said…

    Nurdancım Koyu kahverengi saçlı olduğum doğru ama balık etinde olan kısmı kabul etmeyeyim daha o kadar olmadım sanırım :-)

    Nazlıcım ince olduğum da söylenemez
    Cici de pek uygun bir tabir sayılmaz bana herhalde :-) Seni sobelediğim için çok kötüyüm di mi

    Ay Serra saol. Hatırlarsan ilk tanıştığımızda ben sana seni çok yakın bi arkadaşım gibi hissettim demiştim. :-)
    Nagihanın oğluna ben senin kızı kaptırmazdım ama benim oğlanın şimdiden bi istediği var ondan bişey diyemedim. adı da Elif çok beğeniyo onu ve onunla ben evleneceğim bile dedi ( 3 yaşındadır kendileri ama çok şaşırtıyo konuşmalarıyla bizi ufaklık )

    Uykucu Nilüfer arkadaşım benim.O senin güzelliğin. Bu arada Nilüferle biz 6 ay beraber çalıştık aynı işyerinde o zamandan beri Allah bozmasın çok iyi arkadaşız. Allahtan işyerinde uyumaya vakti yok da sohbet edebiliyoruz aralarda :-)

    Zeliha Ablacım çok teşekkürler yorumunuz için. Siz olmasanız ben buralarda ne yapardım bilemiyorum iyiki varsınız :-)

    En yakın tarifi Tuhfecim vermiş. Saol Tuhfe. Yarın bi aksilik olmazsa saçlarımı kestirmeyi düşünüyorum. Artık başedemiyorum onlarla.

    Rahimecim saol. Bu aralar derslerimden yüzüm asık dolaşsam da güleç yüzlü olmaya çalışıyorum.

    Hepinizi çok seviyorum iyiki varsınız

     
  • At Pazartesi, Aralık 12, 2005, Blogger NAZLICA said…

    Meral yorumda gecikmişim:( Ama ben yine de hissettiklerimi yazayım.Paylaşmayı seven yardımsever,güler yüzlü,canlı,genç bir hanım hayal ettim.Mutlu ve sağlıklı günler diliyorum.

     
  • At Salı, Aralık 13, 2005, Blogger NuR said…

    Sevgili Meral,
    Hem çalışan, hem evli, hem de evlat sahibi olan, kolunun altında çok karpuzu olan, takdir ettiğim hanımlarımızdan birisin. Ben saçından memnun bir hanım görmedim, saçını kestirdi isen, güle güle kullan:))
    Sevgiyle kal.

     
  • At Çarşamba, Aralık 14, 2005, Blogger Meral said…

    Nazlıca, Sennur yorumlarınız için çok teşekkürler.
    Saçlarımı kestirdim üstüne bi de boyattım. Kesimden memnunum da keşke boyatmasaydım diye düşünüyorum şimdi :-(

     

Yorum Gönder

<< Home