Arkadaşça

05 Aralık, 2007

Marul Atkı Açıklaması

Öncelikle ip hakkında denemelerimiz sonucu elde ettiğimiz birkaç fikri paylaşmak istiyorum. Burdaki ipçilerde 3 farklı marka var. Alize marka olandan yaptım önce. En çok renk seçeneğini bu markada gördüm. İpin eni biraz daha ince. Diğer marka Salsa bu ipte naylon oranı daha az elinize alınca belli oluyor zaten. İpin eni daha kalın duruyor. Bir de Himalaya marka var bu da Salsa ya benziyor. Bir de 3 renkli olmayan tek renkli ama simli ipler vardı daha ondan denemedim. En iyi sonucu Salsa da aldık biz ören birkaç arkadaşa göre.
Bu iplerden 2 tane aldığımızda 5 ilmekle örecekseniz eğer ideal boyda bir atkı oluyor. Bir ip bittiğinde diğer ipi düğümlerseniz güzel durmuyor. Ben eklenti yerinden iğne iplikle dikerek bağladım ipleri.

İlk önce 3 renkli olan ipin hangi renginin dışarıda kalacağına karar veriyoruz. Ben bu ipte mavili kısmı dışa verecek şekilde ipin beyazlı olan kısmına ilmek attım. İpin ters tarafı size bakacak şekilde ipi tutarsak daha güzel sonuç veriyor. Resimdeki gibi ipe 3 cm aralılarla ilmek geçire geçire şişe 5 ilmek geçirdim. 5 ilmekle orta kalınlıkta bir atkı elde ediliyor.

Bir elimizle ipimizi tutarak diğer şişe ilmek geçirerek atkı örülüyor. Baştan zor gelebilir ama sonra elimiz alışıyor. İpten ilmek alırken 3 cm aralıkla almaya dikkat ediyoruz.

İnşallah açıklayıcı olabilmişimdir. Güle güle kullanın :-)

17 Comments:

  • At Cumartesi, Aralık 08, 2007, Blogger Admin said…

    Meralcim Merhaba,
    Valla ben anlamadim, illaki gormem lazim:)) ama onemli degil canim bundanda eksik kaliyim demi.))
    Canim emeklerine saglik orguden anlayanlar anladi onu bence, saglikli ve mutlu bir hafta sonu dilerim, sevgiler...

     
  • At Cumartesi, Aralık 08, 2007, Blogger Rengarenk dantel said…

    yaa bu çok accaip bişey çok hoş duruyor ve enteresan malzeme ile enteresan örme şekli ben deneyeceğim bundan :)

     
  • At Salı, Aralık 11, 2007, Anonymous Adsız said…

    Yok yok ben anlamadım bunu. Zati pek örgü bilmem herhalde ondandır diyelim artık ;)
    Örecek arkadaşlara kolay gelsin diyorum.
    Sevgiler,

    www.berrince.com

     
  • At Salı, Aralık 11, 2007, Blogger NuR said…

    Bu fırfırlı yünü gördüğümde, "nasıl örülüyor bu" oldu ilk sorum. Sağolsun yüncü hemen gösterdi, kendisi bir beyefendi, çok ilginç, harika, yaptığı işi iyi bilen, bilerek ve severek yapan insanlara hayranlık duyuyorum. sen de gayet güzel anlatmışsın canım, emeğine sağlık
    Sevgiyle kal

     
  • At Perşembe, Aralık 13, 2007, Blogger AyGiz said…

    merhabalar
    hayir ben anlamadim bunu ama neyse banada beklerim http.AyGiz.blogcu.com a yada http.AyGizz.blogspot.com a her iki blogumda da eklisin arkadas listem de kizmazsin umarim hoscakal

     
  • At Salı, Aralık 18, 2007, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said…

    İyi ve her şeyin istediğinden de daha güzel olacağı harika bir bayram diliyorum.
    Sevgiler…

     
  • At Çarşamba, Aralık 19, 2007, Blogger incikboncuk said…

    Sevdiklerinle beraber sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle...

     
  • At Salı, Aralık 25, 2007, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said…

    Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
    Sevgiler..

     
  • At Pazar, Aralık 30, 2007, Blogger  said…

    Que o nascimento de Cristo na manjedoura
    Seja relembrado com o sentimento de
    SER e não TER!!
    Que as estrelas brilhando a vinda de JESUS,
    Possam brilhar os nossos caminhos
    Trazendo-nos a paz mundial.

    Que as lágrimas derramadas neste ano, sirvam
    para regar aquela semente da bondade.
    Que a semente da bondade, seja híbrida
    para ao seu lado gerar a semente da generosidade
    Pois, assim, foi DEUS quando nos mandou
    o seu amado filho Jesus Cristo.
    Deus foi bondoso e generoso,
    Humilde e amoroso
    Quando tirou seu filho da manjedoura
    E o colocou em nossa direção.
    Sejamos dignos deste ato!!

    Que este Ano seja cheio de paz e harmonia..
    Saúde e prosperidade!!

    FELIZ ANO NOVO!!!

     
  • At Pazartesi, Aralık 31, 2007, Blogger NuR said…

    Sana ve ailene sağlık, huzur dolu nice yıllar dilerim
    Sevgiyle kal

     
  • At Pazartesi, Aralık 31, 2007, Blogger Unknown said…

    hayırlı geceler arkadaşım.20008de de Rabbim yar ve yardımcın olsun.elif
    elifhobi.blogspot.com

     
  • At Pazartesi, Aralık 31, 2007, Blogger Nalan Kaplan said…

    Meralcim sağlıklı, huzurlu nice yıllar dilerim canım !

     
  • At Pazartesi, Aralık 31, 2007, Anonymous Adsız said…

    merhaba mutlu yillar

     
  • At Çarşamba, Ocak 02, 2008, Anonymous Adsız said…

    yeni yılda herşey gönlünce olsun sevgiler

     
  • At Cumartesi, Ocak 26, 2008, Blogger ev perisi;) said…

    Sevgili Meral;
    Bende anlamadım lakin çok yapmak istiyorum...
    Bide ipi aiıp geçicem sitenin karşısına belkim bişeyler çıkarırım...
    teşekkürler paylaşımın için...
    muhabbetle...

     
  • At Cumartesi, Ocak 26, 2008, Anonymous Adsız said…

    Meral çoğunluk anlamamış,ben hiç kafa yormayayım,örgünden hiç anlamam biliyorsun,ama bir gerçek var ki bittiğinde harika olacak.Ellerine sağlık ve güle güle kullan....

     
  • At Cuma, Şubat 29, 2008, Anonymous Adsız said…

    Meral yenge nasılsın ne zamandan beri bakmıyordum.. google da 2. sıraya yükselmişsin süpersin valla kimin yengesi?(benim) neyse bana o halı bi yerden tanıdık geldi ama neyse:D

     

Yorum Gönder

<< Home