Arkadaşça

24 Temmuz, 2007

Labirent Oda Takımı Anlatımı


Örneği çıkardığım şekliyle anlatacağım. Yaparken ipinizin kalınlığına türüne göre zincirleri azaltıp arttırabilirsiniz.Elimde 60 numara naylon bir iplik vardı onunla yaptım.Yukarıdaki resimde de inşallah anlaşılıyordur, önce 20 zincir çektim ve birleştirerek yuvarlak yaptım. Bu yuvarlağın yarısını sık iğneyle doldurdum ve doldururken de her 3 sıkiğneden sonra bir çıkıntılar var gördüğünüz gibi onları yapmak için 4 zincir çekip sık iğne yaptım.Bu şekilde 1 motifi için 4 tane bu yarım halkalardan yaptım.
Bu örnek gerçekten labirent gibiymiş örerken doğru bir isim verdiğimi anlamış oldum. Yapmak isteyenler bunu dikkate alarak yapmaya başlasınlar derim :-)
Eklediğim Elif'in örneği 6'lı motiflerden yapılmış. 6'lı yapacaklar için ilk sırada 19 tane bu yarım yuvarlaklardan yaparak başlamak gerekiyor. Yani örnek motif motif değil gidip gelmeli bütün bir örnek.(Başka şekilde örneği çıkarabilen vardır belki)(6*3+1=19, 5*3+1 =16 şeklinde hesaplayabilirsiniz)

4 Tane alttaki yarım yuvarlaklardan sonra yanlardan 3 tane daha yapıyorsunuz resimdeki gibi.

Sonra yanda yaptığımız en sondaki yarım yuvarlaktan başlayarak ortada birleşen yaprak çıkıntılar yapılıyor. Her yarım yuvarlağın ortasında bir 10 zincir çektim ve üzerini 14 doldurdum. Köşede kalan yarım yuvarlaklardan bu çıkıntı yapılmıyor.

Başlangıçtaki 1.yarım yuvarlağımıza tekrar geri dönüyoruz ve bunun üstüne 3 tane yarım yuvarlak inşa ediyoruz.Tekrar en üstte kalan 3. den başlayarak resimdeki gibi yarım yuvarlaklar tamamlanarak ve yaprak çıkıntıları diğer yapraklarla birleştirile birleştirile devam ediyorsunuz.

Örnek motifleri tamamen birbireine bağımlı olduğu için motif sayısına karar verip, ona göre başlamalısınız.
Anlaşılmayan bir yer varsa tekrar anlatmaya çalışırım. Yapacaklara kolay gelsin.

8 Comments:

Yorum Gönder

<< Home