Arkadaşça

17 Ekim, 2006

Havlu Kenarı Yapımı Anlatımı

Merhaba Arkadaşlar
Bu havlunun örneğini 1 hafta kadar önce çıkardım sonunda ama ekleyebilmem bugüne kısmetmiş. Ramazan ayında dantel yapmaya fırsat bulmak çok zormuş bunu da öğrenmiş oldum :-)
Hemen yapılışını anlatayım. Yaparken aşamalarını resimleyemedim çünkü çok dar bir vakitte hızlı hızlı yaptım. Çok vakit alan bir örnek şimdiden söyleyeyim. Asıl örnekte 3 farklı renk kullanılmış benim elimde 2 renk ip vardı. Bu yüzden 2 renkle yapabildim. Önce pembe ile ortasını yaptım. 12 zincir çekip üzerine 4 kerede çektiğim britlerle 4 erli 6 yaprak yaptım ipini kırdım. Sonra üzerine beyaz iple 6 yaprağın her bir arasını 8'erli zincirle birleştirerek yuvarlak oluşturdum. Her yaprak arasındaki bu 8'erli zincirin üzerini 15erli britlerle doldurdum.Britleri 3 kerede çektim.İlk 15 britin üzerini bir delik kenarlarda bırakarak 13 sonra 11,9,7,5,3 şeklinde pramit yaptım ve pramitim üstünden başlayıp altına doğru britler çekip birleştirerek alt sıraya indim. Sonra diğer 15 lik sıraya geçtim aynı şekilde oraya da bir pramit oluşturdum ve diğerlerini de aynı şekilde yaptıktan sonra ipi kırdım. Sonra havlunun alt şeridini basit bir şekilde ördüm. Siz diğer fotoğraftaki gibi kalın bir şerit örersiniz. Yaptığım şeridin üzerine pembe renkte 5 tane gördüğünüz süs ucunu yaptıktan sonra ordaki pembe yaprakları yapmaya geçiyorsunuz. ( Bu 5 süsü yaparken unutmadan resimdeki gibi yaptığımız gülün uçlarından birleştirmeniz gerek.)
Sonra Önce şeridin üzerine 15 brit doldurdum üzerine tekrar 13,11,9,7,5,3 şeklinde brit yapıp yaprağı oluşturdum ve 36 zincir çektim ben. En uçtaki yaprağı önce yapıyorsunuz. 36 zinciri çektikten sonra 10. zincir deliğine batıp yuvarlağını oluşturun ve önce 3 sıkiğne ile doldurun ve 15 brit yapın ve yine diğerleri gibi bir yaprak oluşturup kenarından aşağı britlerle inmeden önce yaptığımız gülün resimdeki gibi bir ucundan birleştirmeniz gerek. diğer yanını yine 3 sıkiğne yapıp diğer yaprağı oluşturmaya geçin. Diğer iki yaprağı da resimdeki gibi yapıp tekrar şerite geliyoruz ve diğer yapılacak gülleri bu yaprakla birleştirmeye geçiyorsunuz.
İnşallah açıklayıcı olabilmişimdir. Ben naylon iple yapmadığım için parlak durmadı. Bu havluya parlak naylon ip güzel gider diye düşünüyorum ve 3 renkle yapın. Yapamadığınız yeri sorun geç de olsa cevaplamaya çalışırım. Herkese kolay gelsin.

3 Comments:

  • At Salı, Ekim 17, 2006, Anonymous Adsız said…

    merhabalar.yaptıklarınızı devamlı takip ediyorum.hepsi çok güzel bende elim den geldiği kadar yapmaya çalışıyorum.aynı örneği bende yapacağım.açıklamanız çok işime yarayacak teşekkür ederim.şimdiden ramazan bayramınızı kutlarım.sevgiyle kalın

     
  • At Salı, Ekim 17, 2006, Blogger Nilüfer said…

    Sen ne kadar anlatsanda ben bu örneği çıkaramam Meral :-( ,valla bu yoğunlukta birde dantel yapmaya fırsatın varsa seni gel alnından öpecem :-)

     
  • At Cumartesi, Ekim 21, 2006, Anonymous Adsız said…

    Merhaba,
    Okadar guzel anlatmissiniz ki ben bile anladim

    Demet

     

Yorum Gönder

<< Home