Arkadaşça

23 Ocak, 2006

En Pratik ve 2006 Yılı Hedefleri Mimlerim ve de Limoni Havlu Kenarım

Merhaba Arkadaşlarım
İşlerim nedeniyle günlüğüme bu aralar fazla vakit ayıramıyorum kusuruma bakmayın. Okulum tatile girdi ama bu sefer de işlerim çok.
2005 yılında 2 mim için sobelenmiştim. Biri sevgili Saadet'in davet ettiği en pratik mimi için, diğeri de sevgili Şehnaz'ın davet ettiği 2006 yılı planları. Sevgili Saadet ve Şehnaz davetinizi gecikmeli cevaplıyorum kusuruma bakmayın lütfen.
En Pratik 5 'im
1- Kıyma aldığım zaman buzluğa koyarken bir yemeğe koyulacak kadar 1'er avuç kıymadan kopartıp yuvarlarım. Bu yuvarlak kıyma parçalarından 5-6 tanesini buzluk poşetlerine koyuyorum. Sonra ihtiyaç duyduğumda bu yuvarlaklardan ihtiyacım olan kadarını poşetten kopartıp tekrar diğer top kıymaları buzluğa kaldırıyorum.
2-Su ısıtıcımda biriken kireçleri çözmek için su ısıtıcıma suyu 1 çay bardağı sirkeyi karıştırıp ekleyerek kaynatıyorum. Kireçler çözülüyor.
3-Yine kireç çözmek için başka bir yöntem: Limon tuzu döküp bir gün bekletin kireçli mutfak eşyalarınızı.
4-Yaprak sarması yaparken iç harcına az nar ekşisi ekleyip sarmaları sardıktan sonra da üzerine 1 soğanı dilimleyerek dizip sonra pişirin. Daha lezzetli oluyor. Bilen çok kişi vardır belki ama ben bilmiyordum. Annemin öyle yaptığını gördüm. Belki bilmeyen vardır benim gibi.
5-Et yemeği pişirirken tencerenizin ağzına aliminyum folyo kapatıp çatalla bir delik delin. Böyle pişirerek etlerin daha çabuk ve lezzetli piştiğini düşünüyorum.

Benden pratikler böyle. Aklıma gelenleri yazdım inşallah faydalı bilgiler verebilmişimdir. En pratikler için Nilüfer'i sobeliyorum :-)

Şehnaz'ın sobelediği 2006 yılı planlarım için
2006 yılı için çok çok önemli planlarım yok açıkçası. Genelde insanlar hedeflerini uzun vadede düşünürler ya ben de öyle yapıyorum. Sanki çok uzun yıllar yaşayacakmışız gibi. Bunu şimdi daha iyi farkettim doğrusu.
2006 yılı için hedeflerim neler olabilir? Kısaca
1-Okulumun bu seneki ders aşamasını firesiz tamamlamak.
2-Okuduğum alanla ilgili bilimsel bir yazı hazırlamak ve yayınlamak.
3-Zayıflamak :-)
4-2. çocuk
5-Bir tura katılıp eşimle Doğu Karadenizi gezmek.

Son olarak da okumaktan sıkıldığınızı düşünerek kolay bir havlu kenarı örneği ekliyorum. Bunu büyük halam örüp hediye etmişti. Hepinize sevgiler.





3 Comments:

  • At Salı, Ocak 24, 2006, Blogger Tuhfe said…

    Sevgili Meral zayıflamak mı, sen mi! Sarmanın üzerine soğan fikri güzel deneyeceğim.

    Dantel çok güzel olmuş. Halanın ellerine sağlık.

     
  • At Salı, Ocak 24, 2006, Blogger Nilüfer said…

    En pratik 5'i nasıl bulacağım ben önce anneme sormam lazım... :-))
    Biliyorsun mutfağa girmiyorum

     
  • At Cuma, Kasım 24, 2006, Anonymous Adsız said…

    canım arkadaşım benim siteni inceliyorum da ne hoş ne güzel bi site olmuş hemde eğitim alanımızın dışında ve böylesine başarılı tebrikler ilknur

     

Yorum Gönder

<< Home