Arkadaşça

06 Ekim, 2005

Çantalarım ve Bilekliğim

Merhaba Arkadaşlarım
Bugün yaptığım son iki çanta ile Komşu Kızımız Yasemin'in yaptığı ve ondan aldığım bi bilekliğimi ekledim günlüğe.


Bu çanta için 1 kahverengi yumak kullandım. 7 numara şişle ördüm. Örneği Özlemin (Janjanlı) sitesinde görmüştüm. Oradaki kırmızıydı çok beğenmiştim. Çanta biraz küçük. Küçük çanta sevenler deneyebilirler. 45 ilmekle başladım. Bir ters bir düz 5 sıra kadar ördükten sonra tutma kısmını yapmak için ortayı hesaplayıp kestim sonra bikaç sıra ters ördüm ve yine bi ters bi düz şeklinde devam ettim. Kenarlarından diktim. Sonra kumboncuklarla çiçek deseni yaptım tutma kısmının altındaki sıraya. Örgüden pek anlamam kullandığım terimlerde hata olabilir şimdiden kusuruma bakmayın.


Bu çantayı da şalımdan artmış olan iple yaptım. Düz ördüm, orta kısmını hesaplayıp her iki kenarından kestim ve orta kısmından bir parçayı devam ettim örmeye ve istediğim kısma gelince ilmek açtım.Kenarlarından diktim. Sonra ağız kenar kısımlarına tığla süs yaptım. İpten gül ördüm ve ilmek kısmının üzerine gelecek şekilde bu gülü diktim. Düğmenin gözükmesini istemediğim için böyle yaptım. Sonra saplarını tığla dantel anglez tekniğiyle ördüm. Rengi koyu olduğu için pek farkedilmiyor ama ben içlerinden en çok bu çantayı beğendim.


Bu da Yasemin'den aldığım bileklik. Üzeri taşlı boncuklardan yapmış bilekte çok şık duruyor.

18 Comments:

Yorum Gönder

<< Home