Arkadaşça

06 Ekim, 2005

Çantalarım ve Bilekliğim

Merhaba Arkadaşlarım
Bugün yaptığım son iki çanta ile Komşu Kızımız Yasemin'in yaptığı ve ondan aldığım bi bilekliğimi ekledim günlüğe.


Bu çanta için 1 kahverengi yumak kullandım. 7 numara şişle ördüm. Örneği Özlemin (Janjanlı) sitesinde görmüştüm. Oradaki kırmızıydı çok beğenmiştim. Çanta biraz küçük. Küçük çanta sevenler deneyebilirler. 45 ilmekle başladım. Bir ters bir düz 5 sıra kadar ördükten sonra tutma kısmını yapmak için ortayı hesaplayıp kestim sonra bikaç sıra ters ördüm ve yine bi ters bi düz şeklinde devam ettim. Kenarlarından diktim. Sonra kumboncuklarla çiçek deseni yaptım tutma kısmının altındaki sıraya. Örgüden pek anlamam kullandığım terimlerde hata olabilir şimdiden kusuruma bakmayın.


Bu çantayı da şalımdan artmış olan iple yaptım. Düz ördüm, orta kısmını hesaplayıp her iki kenarından kestim ve orta kısmından bir parçayı devam ettim örmeye ve istediğim kısma gelince ilmek açtım.Kenarlarından diktim. Sonra ağız kenar kısımlarına tığla süs yaptım. İpten gül ördüm ve ilmek kısmının üzerine gelecek şekilde bu gülü diktim. Düğmenin gözükmesini istemediğim için böyle yaptım. Sonra saplarını tığla dantel anglez tekniğiyle ördüm. Rengi koyu olduğu için pek farkedilmiyor ama ben içlerinden en çok bu çantayı beğendim.


Bu da Yasemin'den aldığım bileklik. Üzeri taşlı boncuklardan yapmış bilekte çok şık duruyor.

14 Comments:

  • At Perşembe, Ekim 06, 2005, Blogger Nilüfer said…

    İlk yorum benden Meral.Bu iş yoğunluğu arasında hemen sayfana baktım :-)))Çantaya bayıldım bana hediye edeceksin umarım .Edeceğini biliyorum şaka dedim arkadaşım.

     
  • At Perşembe, Ekim 06, 2005, Blogger Meral said…

    Ben beğenmediğim şeyi sana hediye edermiyim hiç :-) istediğim gibi olmadılar. Fotoğrafta güzel gözüküyorlar ama di mi

     
  • At Perşembe, Ekim 06, 2005, Blogger Unknown said…

    Meral çantalar çok güzel. bu çantalardan annemde yıllar önce sık iğne örerek yapmıştı hepimize(hepimize demek ben ve tüm kızkardeşlerime 6 kız kardeşiz ya :))Şimdilerde herkes yapıp satıyor bunları.Annemin yaptıklarını bende siteem ekliyim ilerleyen günlerde....Sevgiler....

     
  • At Perşembe, Ekim 06, 2005, Blogger acemice said…

    sevgili meral hepside çok şık görünüyorsağlıklı günlerde kullan.sevgiler...

     
  • At Cuma, Ekim 07, 2005, Blogger Serra said…

    Bu kadar isin gucun arasinda vakti bulup yapmissin, guzel olmaz mi meral. Eline saglik.

     
  • At Cuma, Ekim 07, 2005, Anonymous Adsız said…

    Cantalar birbirinden güzel olmus.Ellerine saglik

     
  • At Cuma, Ekim 07, 2005, Blogger nagice said…

    ellerine sağlık çantalar çok şık.güle güle kullan.2.sinide biraz süslemelisin bence.
    bu arada yasemininde ellerine sağlık

     
  • At Cuma, Ekim 07, 2005, Blogger Meral said…

    Funda çantayı 45 ilmek başladım. 15 ilmek ördükten sonra 15 kestim ve diğer 15 ilmeği ördüm sonra diğer sırada kestiğim bu 15 ilmek için tekrar bi 15 ilmek taktım şişe. Sonra çantanın gövdesini ördükten sonra diğer taraf için de aynı işlemi yaptım. Her iki ucunda tutma deliği olan bi kare parça ortaya çıktı ve bunu ikiye katlayıp diktim.
    Nagihancım Zeliha abla da sen gibi demişti ama süslemeye pek vakit bulamamıştım bişeyler ekleyebilirim vakit bulunca :-)

     
  • At Cuma, Ekim 07, 2005, Blogger Meral said…

    Deryacım senin de çantanı merakla bekliyorumFethiye, Xlarge,Serra, Rahime beğenmenize çok sevindim teşekkürler

     
  • At Cumartesi, Ekim 08, 2005, Anonymous Adsız said…

    ellerine sağlıkm sevgili Meral ikiside çok çok güzel olmuş.maşaallah diyeyim hem çalışıp hemde bunları yapman nazar değmesin sakın.iyi günlerde kullan sevgiyle sağlıkla kal..

     
  • At Pazartesi, Ekim 10, 2005, Anonymous Adsız said…

    O çantayı gördüğümde bende çok beğenmiştim.Eline sağlık Meral aynısı olmuş çok güzel,güle güle kullan canım ...

     
  • At Pazartesi, Ekim 10, 2005, Anonymous Adsız said…

    Meral ellerine sağlık. Çantaların çok güzel olmuş. İyi günlerde kullan. Bu arada komşu kızını da unutmayayım onun da ellerine sağlık. Sevgiler,

     
  • At Salı, Ekim 11, 2005, Blogger Meral said…

    Burcu yorumuna geç cevap verdim kusura bakma.
    Çantanın tutma kısmına fermuar koymadım ben ama koymak gerek bence. İçine bir astar dikilmesine belki gerek yok ama fermuar koysak iyi olur
    Münevver Abla, Nalan ve Berrin yorum bıraktığınız için çok teşekkürler

     
  • At Çarşamba, Temmuz 09, 2008, Anonymous Adsız said…

    çokkk güzel olmuş hepside elinize saglık

     

Yorum Gönder

<< Home