Arkadaşça

28 Eylül, 2005

Üzümlü Fiskosum

Merhabalar bugün kendi tasarımım olan bu üzümlü fiskosumu ekledim. 6-7 sene önce Bursa'ya arkadaşlarla gezmeye gittiğimiz zaman Ulucami'nin altındaki çarşıdaki bir dükkandan üzüm desenli peçeteler almıştım. O zamanlar bu peçeteden fiskoslar yeni çıkmıştı. Ben de bu üzümlü peçetelere nasıl bir örnek gider diye düşünürken, içinde üzümler olan bir dantel yapmaya karar verdim. Dantel dergilerim vardı. İçinde üzüm olan danteller var mı diye karıştırdım. Bir perdenin ucunda bu üzüm deseni vardı.Peçetelerin etrafına bu üzümlü danteli daha da büyülterek kullandım. Diskosun kenarları çok boş kalmıştı. Yine dergilerden birinde dolapların kollarında kullanılmak için örülmüş bir üzüm desenli süs danteli örneği gördüm. Bu örneği fikir alarak kenarlarına sarkan üzümler yapayım diye düşündüm. Yapraklar yaptım. Üçer üçer birleştirdim bumları. Sonra dantelden yuvarlaklar yapıp bunları üzüm salkımı olacak şeklinde birbirine ekledim. Ortaya bu fiskos çıktı. Hiç unutmam bu danteli komşumuz çok beğenmişti aynı peçetelerden o da almış model arıyormuş. Bize gelmişti bende görünce 1 günde ortasını örmüştü. Yani bu modelden bi bende bir de o komşumuzda vardır herhalde :-)
İnşallah siz de beğenmişsinizdir....


Yakından Ortası
Yakından Uç Kısmı
Yaprak kısmı sık iğne değil arkadaşlar. Britleri kısa çekmiştim. Yaprakları birleştirdikten sonra üzüm salkımları ile birleştirdip, iğneyle örtünün kenarlarına diktim.

Yapraklar Yakından
Üzümleri Yakından

24 Comments:

  • At Çarşamba, Eylül 28, 2005, Anonymous Adsız said…

    çok güzel olmuş Meral ellerine sağlık.rahmetli babam ,kızım sizde birşeyler uydurun hep kopyacı olmayın.derdi.şimdi bu örtüyü başka bir zevkle kullanırsın değilmi.iyi günlerde kullan sevgiler.

     
  • At Çarşamba, Eylül 28, 2005, Blogger Serra said…

    bu benim dusundugum ornekten degilmis.:)) Cok yaraticisin, dedigin gibi cok farkli olmus, ustelik sadece iki kiside oldugunu bilmek de guzel. Eline saglik.

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger Tuhfe said…

    Meral, süper. Ençok beğendiğim ama cesaret edemediğim modellerden. Ellerine sağlık çok güzel tasarlamışsın.

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Anonymous Adsız said…

    Ellerine saglik cok güzel olmus.Yaraticilik sana yakisiyor ki böyle örnekler cikarmissin

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Anonymous Adsız said…

    Meral peçete ve dantelin uyumu çok güzel olmuş,eline sağlık güzel düşünmüşsün...

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger nagice said…

    canım harika olmuş erllerine sağlık.
    biliyorsunuz ya Buna benzer havlu knarıda benim arşivde mevcut.

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger ruchan said…

    ÇOk şııık , bayıldım. Ellerine sağlık. Hariko bir model gerçekten. Güle güle kullan.
    Sevgilerimle:)

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger NAZLICA said…

    Meral çok yaratıcısın,güzel bir kombinasyon olmuş ellerine sağlık

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Anonymous Adsız said…

    süperrr bir şey bu..

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger Unknown said…

    Meral çok yaratıcısın çok güzel olmuş. Ellerine sağlık..

     
  • At Perşembe, Eylül 29, 2005, Blogger sebboy said…

    İlk gördüğüm de şöyle dedim: vay çok şık

     
  • At Cuma, Eylül 30, 2005, Blogger ZeYNeP said…

    Meral ne kadar beceriklisin,
    nasil guzel ve zarif bir ortu bu,
    ellerine saglik,
    ahh bende bir firsat bulsamda boyle guzel seyler yapabilsem,

    Zeynep

     
  • At Cuma, Eylül 30, 2005, Blogger Doruk said…

    Çok beğendim bu zarif örtüyü. Keşke ben de yapabilsem. Ama ellerim öyle terliyor ki ne dantel ne örgü örebiliyorum. Çok üzülüyorum buna:(

     
  • At Cuma, Eylül 30, 2005, Blogger Rengarenk dantel said…

    çok emek vermişsin. harika yapmışsın. maşallah...

     
  • At Cuma, Eylül 30, 2005, Blogger Meral said…

    Arkadaşlar beğenmenize çok çok sevindim. Kendimden bişeyler katarak yaptığım herşey beni çok mutlu ediyor. Bu siteyi de iyi ki açmışım diyorum kendime her zaman. Sizler gibi arkadaşlar edindim onun sayesinde.

     
  • At Pazartesi, Ekim 03, 2005, Blogger incikboncuk said…

    görünce ne yazsam bilemedim. çok güzel olmuş, az bile kalır. Kimbilir deseni büyütmek, yerleştirmek için ne kadar uğraştın. İyi günlerde kullanman dileğiyle.

     
  • At Salı, Ekim 04, 2005, Blogger akçahan said…

    Çok uyumlu ve güzel,ellerine sağlık Meral!

     
  • At Çarşamba, Ekim 05, 2005, Blogger Meral said…

    Burcucum hiç de düşündüğün gibi dantel örmek zor değildir denemelisin
    Nurdan çok teşekkürler peçeteleri örneğe uydurma kısmı biraz zordu okadar
    Akçahancım sana da çok teşekkürler

     
  • At Pazartesi, Mart 03, 2008, Anonymous Adsız said…

    Ben uzun süredir mutfak takımı örneği arıyordum.Şimdi sitenizde bu üzümlü fiskosu görünce çok beğendim ve hemen yapmak istedim.Yalnız ben mutfak takımı olarak değerlendirmek istiyorum.Bunun için sizden bir ricam var.Acaba bunun peçetesini ve buzdolabını nasıl yapabilirim?Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.Ayrıca sitenizi çok beğeniyorum.Fiskosunuz da gerçekten çok güzel...Güle güle kullanın.Bizimle de paylaştığınız için çok teşekkür ederim.En kısa zamanda cevabınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler...

     
  • At Çarşamba, Mart 05, 2008, Anonymous Adsız said…

    Sizce ben bu modeli nasıl değerlendirebilirim?Mutfak takımı yapmayı düşünüyorum ama nasıl yapabilirim?Bu konuda bir fikri olan varsa lütfen söylesin...

     
  • At Çarşamba, Mart 05, 2008, Blogger Meral said…

    Merhabalar
    yorumunuzu yeni gördüm
    Bu üzümlü modeli ben kendim ürettim. Mutfak takımı olarak benim aklıma salkım üzüm olan kısmı plastik yuvarlak halkalardan alarak yapmak gelmişti. Daha kolay ve düzgün yuvarlaklar olur böylece. Peçetelerin uçarına monte edeek yapabilirsiniz. Ya da masa örtüsü kısmında gördüğünüz üzüm desenini üçgen bir kalıp olarak çıkartarak peçete ucu yapabilirsiniz. Buzdolabı örtüsü olarak da yine salkımlı üzüm şeklinde yapıp kafes ördüğümüz bir dantel üzerine monte edilecek şekilde 3-4 üzüm ayrı ayrı yan yana dikilebilir ya da üzüm modeli örülebilir yan yana.

     
  • At Çarşamba, Mart 05, 2008, Anonymous Adsız said…

    Meral Hanım yardımınız için çok teşekkür ederim.Ayrıca eliniz bu işlere çok yatkın olmalı.Çünkü fiskosunuz çok güzel...Güle güle kullanın...Tekrar teşekkürler...

     
  • At Çarşamba, Şubat 16, 2011, Anonymous Adsız said…

    lütfen yardımmm örnek hakkında detaylı bilgi istiyorum nasıl başladıgınız ve örnegin gidişatı hakkında lütfen çok acil lazım yardımmmm edin rica ediyorum

     
  • At Cuma, Şubat 18, 2011, Blogger Meral said…

    Merhaba en son yorum yazan arkadaş için

    Başlamak için; önce 2 peçeteyi alıp birinin sağ birinin sol köşesi olmak üzere ortadaki dantel kısmını ördüm. 4 peçete ortadan birleşmiş oldu. Sonra ortanın boş kalan sağ ve sol kanatlarını örerek ortada birleştirdim. Sonra bütün peçetelerin etrafındaki dantel kısmını ödüm.
    Yaprakları 3 er tane ayrı ayrı örüp birleştirdim ve sonra örtüye iğneyle belli olmayacak şekilde kenarlara eşit şeklide diktim
    Üzümleri ayrı ördüm ve birleştirerek üzüm şekli verdim ve de yapraklara 3 tane sap şeklinde yaptığım zincirle ekledim

     

Yorum Gönder

<< Home