Arkadaşça

23 Eylül, 2005

İki Katlı Yüzükler



Şema1
Şema2
Şema3

Merhaba arkadaşlarım bugün iki kat örülen bu yüzüklerimi sizlerle paylaşayım dedim. Bu örneği burada bir vitrinde görmüştüm. Gördüğüm kadarıyla alttaki kahverengi olan yüzüğü yapmıştım. Daha sonra komşu kızımız kurstan örnek getirmiş bana getirdi, benden örneği çıkarıp ona gösterip gösteremeyeceğimi sordu. Ben de tam aynısından deneme yapmıştım dedim, ona da anlattım yapılışını. Benim deneme yüzüğümden çok az bir farkı varmış kenar kısımlarında o kadar.
İlk resimdeki yüzüğü gerçek kristalle yaptım. Fotoğrafta kötü durmuş bence ama inanın parmakta muhteşem duruyor. İki kat olduğu için herhalde daha bi havalı duruyor :-)
Alttaki ise sahte kristalle yaptığım ilk yüzük.
Yapmak isteyenler için Malzemeleri şöyle:
* 42 adet kristal boncuk. Üstteki yüzükteki kullandığım kristaller alttaki sahtelere göre daha küçüktü. Küçük kristal kullanın derim.
* Kumboncuklar (Parlak ve aynı boyda olanlardan almaya dikkat edin)
* 0,30 cm misina veya ben iğneyle yapmayı tercih ederim derseniz 0,15 cm misina ve boncuk iğnesi
* Yüzük altını boncukla yapamıyorum derseniz metal yüzük halkası.
Yapılışı için şema çizdim sizlere. Başlangıçta bir metre kadar bir misinaya bir ucunu düğümleyerek 10 tane kumboncuk diziyorsunuz. Sonra 1 kristal 2 kumboncuk 1 kristal dizerek en son dizdiğimiz kumboncuklardan 2 tanesinden geçirip şemadaki gibi devam ediyorsunuz. Şemadan yapmak isteyip de yapamayanlar olursa sorsun anlatayım :-)

11 Comments:

  • At Cuma, Eylül 23, 2005, Blogger Nilüfer said…

    Bunlarda diğerleri kadar güzel olmuş arkadaşım.Ben de yapabilirmiyim sence :-))))))))

     
  • At Cuma, Eylül 23, 2005, Anonymous Adsız said…

    ellerine sağlık Meral çok güzel olmuş öyle güzel resimlemişsinki ben bile yapabilirim.sevgiler.

     
  • At Cumartesi, Eylül 24, 2005, Anonymous Adsız said…

    Cok güzel olmus .Insan kendini tutamiyor dün gce iki tane yaptim.Ellerine saglik ve yüregine saglik

     
  • At Cumartesi, Eylül 24, 2005, Blogger sebboy said…

    Çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık. İyi günlerde kullanın

     
  • At Pazartesi, Eylül 26, 2005, Anonymous Adsız said…

    merhaba yüzükler çok güzel
    ben top yüzük tarifini merak ediyorum
    onu da en kısa zamanda yayınlarsanız sevinirim.
    teşekkürler

     
  • At Pazartesi, Eylül 26, 2005, Blogger Meral said…

    Merhaba arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Beğenmenize ve denemenize çok sevindim.
    Top yüzüğü de en kısa zamanda yayınlayacam :-)

     
  • At Pazartesi, Eylül 26, 2005, Blogger Tuhfe said…

    Her zamanki gibi yine çok güzel şeyler yapmışsın Meral, ellerine sağlık.
    Eşinle tanışma hikayeni anlatmak için seni sobeledim, paylaşırsın değil mi!

    Sevgilerimle.

     
  • At Pazartesi, Eylül 26, 2005, Blogger manolya said…

    Çok güzel olmuslar, ellerine saglik. Sonunda bana da yüzük yaptiracaksin galiba...
    Sevgiler

     
  • At Pazartesi, Nisan 03, 2006, Anonymous Adsız said…

    pardon elinize sağlık ama şemaya nasıl ulaşacağım..

     
  • At Salı, Nisan 04, 2006, Blogger Meral said…

    Merhaba Gamze
    Yukarıdaki resmin altında 3 tane şema resimleri var.şema1-2-3 yazan yerlere tıkladığında resim açılır ve istersen şemaları kopyalayabilirsin de.

     
  • At Çarşamba, Aralık 19, 2007, Anonymous Adsız said…

    güzel yalnız renkleri uyduramamışsın bende iki katlı yüzüklerden yapıyorum beni çok dinlendiriyor sende bendensin hadi bay arkadaşım

     

Yorum Gönder

<< Home