Arkadaşça

23 Eylül, 2005

İki Katlı Yüzükler



Şema1
Şema2
Şema3

Merhaba arkadaşlarım bugün iki kat örülen bu yüzüklerimi sizlerle paylaşayım dedim. Bu örneği burada bir vitrinde görmüştüm. Gördüğüm kadarıyla alttaki kahverengi olan yüzüğü yapmıştım. Daha sonra komşu kızımız kurstan örnek getirmiş bana getirdi, benden örneği çıkarıp ona gösterip gösteremeyeceğimi sordu. Ben de tam aynısından deneme yapmıştım dedim, ona da anlattım yapılışını. Benim deneme yüzüğümden çok az bir farkı varmış kenar kısımlarında o kadar.
İlk resimdeki yüzüğü gerçek kristalle yaptım. Fotoğrafta kötü durmuş bence ama inanın parmakta muhteşem duruyor. İki kat olduğu için herhalde daha bi havalı duruyor :-)
Alttaki ise sahte kristalle yaptığım ilk yüzük.
Yapmak isteyenler için Malzemeleri şöyle:
* 42 adet kristal boncuk. Üstteki yüzükteki kullandığım kristaller alttaki sahtelere göre daha küçüktü. Küçük kristal kullanın derim.
* Kumboncuklar (Parlak ve aynı boyda olanlardan almaya dikkat edin)
* 0,30 cm misina veya ben iğneyle yapmayı tercih ederim derseniz 0,15 cm misina ve boncuk iğnesi
* Yüzük altını boncukla yapamıyorum derseniz metal yüzük halkası.
Yapılışı için şema çizdim sizlere. Başlangıçta bir metre kadar bir misinaya bir ucunu düğümleyerek 10 tane kumboncuk diziyorsunuz. Sonra 1 kristal 2 kumboncuk 1 kristal dizerek en son dizdiğimiz kumboncuklardan 2 tanesinden geçirip şemadaki gibi devam ediyorsunuz. Şemadan yapmak isteyip de yapamayanlar olursa sorsun anlatayım :-)

13 Comments:

Yorum Gönder

<< Home