Arkadaşça

08 Eylül, 2005

Beyaz Kristalden Yüzük



Yüzüğün Yapılış Şeması

Merhaba arkadaşlarım
Bugün uzun zaman önce yaptığım yüzüklerimden bir örnek ekleyeyim dedim. Çok severek kullanıyorum bu yüzüğü.
Bu yüzüğün yapılışını daha önce anlatmıştım ama şekil kullanamamıştım. Bugün şekil çizerek anlatayım dedim çünkü fotoğraflayarak bu yüzüğü anlatmak çok zordu.
Elimden geldiği kadar bir şema düzenledim sizlere. İnşallah açıklayıcı bir şema olmuştur. Yüzük iki aşamadan oluşuyor. İlk önce parmağa geçen kısmı örülüyor. Sonra bunun üzerine fotoğrafta gördüğünüz 4'lü kristalli 4 grup örülüyor.
Yapmak isteyenler için malzemeler şöyle:
* 0,30 cm misina
* 22 Adet orta boy kristallerden. (bunlar numaralı oluyo ama numarasını bilmiyorum)
* Kumboncuklar (Alırken hepsinin bir boyda düzgün kesilmiş olmasına dikkat edin)
Ben 2 farklı renkte kumboncuk kullandım bu yüzükte. Yüzüğün üstünde kullandığım 4 tane kumboncuğu parlak şeffaf, içi siyah renkle boyalı bir kumboncuk kullandım. Beyaz kullansaydım belirgin olmayacağı için böyle yaptım.Parmağa geçen kısmında ise beyaz kumboncuk kullandım.

Yüzüğün başlarken 1 metre misinayı kesip 2 kristal diziyorsunuz. Kristalleri misinanın tam ortasına getirip, misinanın bir ucundan 3, diper ucundan 6 kumboncuk diziyorsunuz. 3 kumboncuklu olan taraftaki misina ucunu 6 kumboncuklu olan misinadaki dizdiğimiz 6 tane kumboncuktan sona gelen 3 tanesinden geçirip yuvarlak yapmış oluyorsunuz. Yine misinanın bir ucuna 3, diğer ucuna 6 dizerek aynı işlemi devam ettiriyorsunuz.Benim parmağıma genelde 8 halka denk geliyor.
Sonra 3 kumboncuk bir misina ucuna, diğer ucuna da 3 kumboncuk ve 2 kristal dizip, 3 kumboncuklu misina ucunu dizdiğimiz 2 kristalden geçiriyorsunuz. Tekrar 3 kumbocuk ve diğerine de 3 kumboncuk dizip başlangıçta dizdiğimiz ilk kristallerden iki misina ucunu birini kristalin bir başından diğer ucunu da diğer kristalin başından geçirip yüzük halkası tamamlanmış oluyor. Sonra yüzüğün üst tarafı şemadaki gibi çapraz çağraz kristaller dizilerek devam ediyor.

3 Comments:

  • At Perşembe, Eylül 08, 2005, Anonymous Adsız said…

    Ellerine saglik cok güzel bir yüzük olmus.Ben yapilis semasina koydugun resmi acamadim bir yanlislik olmasin...

     
  • At Perşembe, Eylül 08, 2005, Anonymous Adsız said…

    selamlar ellerinize sağlık şema çok işime yaradı..

     
  • At Cuma, Eylül 09, 2005, Blogger Meral said…

    Arkadaşlar yorularını için teşekkürler.
    Rahime ilk yüklediğimde resimler açmıyodu hemen düzelttim.
    Filiz şema çizmek bana çok zor geliyo fotoğraf çekmek daha kolayıma geliyo ama her örneğe de fotoğraf olmuyo. Şema inşallah açıklayıcı olmuştur.
    Özlem dediğin renklendirmeyi başla bir yüzükte denemiştim yayınlamadım daha güzel oluyo gerçekten

     

Yorum Gönder

<< Home