Arkadaşça

11 Ağustos, 2005

İncili Yüzük ve Yapılışı


Merhaba Arkadaşlarım..
Öncelikle Regaib Kandilinizi kutlamak istiyorum. Herkese hayırlı kandiller.

Bugün incili kolyenin yüzüğünü ekledim. Kolye de aynı bu şekilde yapılıyor. Sadece son kısmında kolyenin bir ucuna 10-15 kadar inci dizip bunun ucuna büyük bir boncuk ekledim ve bağladım misinayı, diğer ucuna da bu büyük boncuğun geçeceği kadar bir yuvarlak yaptım kumboncuklarla ve yine bağladım sonunu.

Yüzük için 17 tane inci kullandım. Üzerine 30 tane kumboncuk ve alt sırasına da 70 kadar kumboncuk ve 0,30 cm ile 0,15 cm misinalar kullandım.


  • İncilerin başlangıcına şema olarak buradan da bakabilirsiniz
    Resimlerin üzerine tıklayca çok daha net gözüküyorlar.

    4 İnci bir ucu düğümlenmiş misinaya (0,30 cm )dizilir. Misina en son dizilen inciden birdaha geçirilerek 1. resimdeki gibi yapılır. Sonra 3 inci daha misinaya geçirilir, öneceki 4'lü gruba eklenir, aynı işlem 1 kere daha yapılır.

    Yüzük için 3 tane fotoğraftaki gibi kare görünümlü sıra yeterli geliyor. Sonra bu yaptığımız sıranın yanına doğru 1 sıra daha yapılır. Fotoğraftaki gibi 3 tane daha inci dizilir ve yandan kare oluşturulur. sonra 2 inci dizilir diğerlerine eklenir ve tekrar 2 tane daha dizilir ve en son kare yapılmış olur.

    Biten incili kısımdan sonra yüzüğün alt parmağa geçen kısmı Fotoğraftaki bibi kumboncukla örülür. Başlanbıçta 9 kumboncuk diziliyor.
    Alt sırada her bir karede 3'erli kumboncuklu kenarlardan oluşan 9 kumboncuk var.
    Son 9. fotoğrafta yüzük tamamlandıktan sonra misinayı düğümleyip,kesip, yakıyorsunuz ve ince bir misinaya (0,15 cm) iğne takıp kumboncukla üzerine çapraz yapıyorsunuz. Yüzüğün ilk köşesinden misinanın bir ucunu bağlıyorsunuz. İğneye 5 kumboncuk diziyorsunuz.Fotoğraftaki gibi çaprazlamasına 4'lü inci grubunun üzerinden diğer köşedeki delikten iğneyi geçiriyorsunuz.Sonra 5 kumboncuk daha dizip diğer köşeden iğneyle geçiriyorsunuz misinayı.
    Aynı işlemi diğer 4'lü inci grubunun üzerlerine de yapıyorsunuz.
    Ben yüzüğün üzerinde kullandığım kumboncukları incilerle benzer renkte kullandım. fotoğraflara tıklayınca daha net gözüküyor üzeri.
  • 5 Comments:

    • At Perşembe, Ağustos 11, 2005, Anonymous Adsız said…

      seninde kaandilin mübarek olsun sevgili Meral.Allah tekrarına erdirsin.
      yüzük ve kolyen harika olmuş.ellerine sağlık iyi günlerde kullan.sevgiler..

       
    • At Perşembe, Ağustos 11, 2005, Blogger Nilüfer said…

      Arkadaşım seninde Regaib Kandilin mübarek olsun yine harika yapmışsın.

       
    • At Cuma, Ağustos 12, 2005, Blogger incikboncuk said…

      bende de inci boncuk çok olduğu için hemen deneyeceğim. Hayırlı kandiller

       
    • At Cuma, Ağustos 12, 2005, Anonymous Adsız said…

      sevgili Meral doktora sınavını kazandığını Nilüfer in sitesinden öğrendim.İnşaallah bu mübarek gece hürmetine herşey gönlünce olur Allah yardımcın olsun sevgiler.

       
    • At Cuma, Ağustos 12, 2005, Blogger Meral said…

      Saolun Münevver abla dualarınız içinç Sınava girdim ama öyle bir şansımı denemek içindi. Hazırlanamamıştım ama diğer bakılan notlarım yüksek olduğu için kabul edilmişim. Nasip :-)

       

    Yorum Gönder

    << Home