Arkadaşça

13 Temmuz, 2005

Mavi Boncuk Yüzük

 Posted by Picasa


Turuncu Kristal Yüzük örneğimin yapılışını merak edenler için bu sefer kristalden değil de aynı örneği boncuktan yaptım ve yaparken fotoğrafını çektim dün akşam. Semra arkadaşımız özellikle bu örnek senin için tekrar yapıldı ve fotoğraflandı. İnşallah anlaşılabilir olmuştur örneğin yapılışı.

Malzemeleri :
* Mavi yuvarlak boncuklar
* Siyah kumboncuklar
* 0,30 mm misina

Başlangıcı
Misina 1 metre kadar kesilir. Bir ucu düğümlenir. Bir kumboncuk 1 yuvarlak boncuk olacak şekilde 4 er tane dizilir. Fotoğraftaki gibi ilk dizdiğimiz kumboncuktan bir daha geçirilerek birleştirilip, yuvarlak şekil verilir.

 Posted by Picasa


Daha sonra dizdiğimiz siyah kumboncuktan birinin üzerindeyken misinaya 3 siyah kumboncuk daha geçirilir ve 4 lü siyah kumboncuk çıkıntısı yapılır. Tekrar misina ile ana gövdeye geçilir ve bu seer fotoğraftaki gibi karşı tarafını oluşturmak için diğer siyah kumboncuk ara bağlantısı olacak şekilde yine bir mavi bir siyah 3 tane siyah kumboncuk, 4 tane mavi boncuk dizilir. Siyahboncuk arada bir tane bağlantı ile 4 eder. Bu kısma da 4 lü siyahboncuk çıkıntısı yapılır fotoğraftaki gibi.

 Posted by Picasa


Burada da yine birbirleriyle bağlantılı aynı işlemler devam edilir.

 Posted by Picasa


Fotoğraftaki gibi 3 grup yapıldıktan sonra yüzüğün alt kısmını örmeye geçilir. Alt kısmı siyah kumboncukla yapılıyor yine.
Alt kısım için örnek şema bu gibi bir yüzük altı örebilirsiniz alt kısmına. Burada 9 kumboncuklu kareli alt sıra örneği var. Ben 6 lı yapıyorum çoğu kez. Siz de terciğinize göre ince ya da kalın yüzük alt kısmı yapabilirsiniz. Bir tarafından başlanıp parmağınız kadar ördükten sonra karşı tarafla bağlayıp misinayla sonra da kesiyorsunuz misinayı ve de yakıyorsunuz ucunu.

 Posted by Picasa


Yapmayı deneyecek arkadaşlara şimdiden kolay gelsin.

6 Comments:

  • At Çarşamba, Temmuz 13, 2005, Blogger Tuhfe said…

    Harika olmuş, ellerine sağlık.

     
  • At Perşembe, Temmuz 14, 2005, Blogger nagice said…

    eline sağlık canım.harika olmuş her zamanki gibi.
    bende yapmak istiyorum aslında ama bir türlü olmadı.arşive atıorum senin yapılışları bakalım ne zaman sıra gelecek yarım işlerden..

     
  • At Perşembe, Temmuz 14, 2005, Blogger Meral said…

    Merhaba Özlem.
    Cumaya kadar anketi kaldırmayacağım. Sonra duruma göre :-) Bakacağım gitti gidiyora şimdi.

    Saol Tuhfe beğendiğine sevindim.

    Nagihancım sen de saol. Yeni siten tekrar hayırlı olsun :-)

     
  • At Perşembe, Temmuz 14, 2005, Blogger Meral said…

    Semra takı yapmak hele ki yüzük yapmak çok hoşuma gidiyor. Biri merak edip öğrenmek isteyince burada da hemen gel göstereyim diyorum. Benim için bu boncuk işi büyük bir motivasyon kaynağı şugünlerimde. İnşallah sen de buradaki örneklerimden dener yaparsın. Bu işi birileriyle paylaşmış olmak benim için büyük mutluluk
    Sevgiler

     
  • At Cuma, Nisan 03, 2009, Anonymous erdem said…

    alt kısmının yapılışını anlamadım ben bir erkeğim tabi biraz zor oluyor hediye için yapıyorum tecrübem yok cevaplarsanız sevinirim

     
  • At Pazar, Ağustos 30, 2009, Anonymous ayşe said…

    bunlar çok güzel bayıldım

     

Yorum Gönder

<< Home