Arkadaşça

05 Temmuz, 2005

Çivili Yüzük ve Tığ Örmesi Kolye

 Posted by Picasa


Bu kolyeyi misinaya boncukları tığ ile örerek yaptım.
Gerekli malzemeler: 1.5 mm misina, renkli yuvarlak boncuklar, tığ, kolye klipsi, misina kapama, yuvarlak 1 tane metal halka.

Misinayı aynı dantel ipi gibi kullanıyorsunuz. Başlangıçta ucuna düğüm attım, sonra 4 zincir çektim bir boncuğun içinden misinayı tığla geçirip ördüm. Böyle aralarda 4 zincir 1 boncuk şeklinde upuzun bir boncuklu zincir yaptım. 4 e katlayınca boynuma göre fazla sarkık durmayan boyuta ulaşınca örmeyi kestim, misinayı düğümleyip ucunu çakmakla yakıp yapıştırdım.
Zinciri 4'e katladım. Misina kapaması ile iki ucundan misinaları sıkıştırdım. Bir ucuna klipsi, bir ucuna da halkayı taktım.

Yüzük için gerekli malzemeler : 1 tane delikli yüzük halkası, 20 tane yüzük çivisi, 40 tane boncuk, Misina ipi. Çivileri kıvırmak ve kesmek için pense ve keski.
Yüzük halkasının ucunda bir tarafında 5 diğer tarafında 5 delik var. 1 çiviye 2 tane boncuk takıp deliğin birinden çiviyi geçirdim ve penseyle kıvırdım, sıkıştırdım. 1 çiviye daha 2 boncuk geçirip ilk geçirdiğim çivideki boşluk kalan kısmından geçirdim keskiyle fazlalığını kesip sıkıştırdım. Her delikte 2 tane civili boncuk olacak şekilde 10 deliği doldurdum. Sonra fazla sallantılı durmasını istemediğim için iğneye misinayı takıp boncukların arasından çivilerin boşluklarından geçirerek biraz sıkıştırıp yüzüğü sabitledim. Yüzüğün yakından görünüşü için buraya tıklayabilirsiniz.

16 Comments:

Yorum Gönder

<< Home