Arkadaşça

10 Haziran, 2005

Telden Yüzük

 Posted by Hello


Bu yüzüğü telden yaptım. Geçenlerde Boncuk Sanatı dergisinin ilk sayısını almıştım. Orada bir broş örneği gördüm. Telden yapmışlar. O broş örneğini yüzükte kullanmaya karar verdim. Dergide örnek için kullanılan tel daha farklıydı. Benimse elimde tasarım telinden vardı. Ben de onlardan denedim oldu.
Yapımını kısaca anlatayım. 1 metre kadar tasarım teli ya da çiçek yapımında kullanılan tellerden kesiyorsunuz. Telin ortasında olacak şekilde 6 kumboncuk diziyorsunuz. Ben turuncu kumboncuk kullandım. sonra yuvarlak olacak şekilde boncukların dibinden iki teli döndüre döndüre büküyorsunuz. telin bir ucundan tekrar kumboncuk diziyorsunuz. 16 tane kadar kumboncuk olacak ve bu boncuk dizisini önceki dizdiğinizin üstünden doğru dolayıp diğer taraftaki telle birlikte ortada tekrar buluşup büküyorsunuz. Fotoğraftaki gibi.sonra aynı işlemi 4 tane daha tekrarlayıp 5 yaprak oluşturuyorsunuz. 5 yapraklı bir çiçek oluşturduktan sonra bir boy büyük 5 yapraklı çiçek daha yapıyorsunuz. Bunun için yapraklara dizilen boncukların sayısını biraz arttırıyorsunuz okadar. Çiçekleri üst üste getirip telle ya da misinayla birbirine bağlıyorsunuz. Yüzüğün alt kısmını diğer yüzüklerdeki gibi boncukla örüyorsunuz. Yüzüğün ortasına bir boncuk koymanız gerek. Yoksa ortası teller gözüktüğü için çirkin ve boş duruyor. Benim elimde uygun bir boncuk yoktu ben de resimdeki boncuğu en uyan olduğu için koymak zorunda kaldım. Bir inci de çok güzel durur.
İnşallah beğenirsiniz ve siz de yaparsınız.
Herkese iyi haftasonları :-))

1 Comments:

Yorum Gönder

<< Home