Arkadaşça

15 Nisan, 2005

Şal

Şalı 7 numara şişle ördüm.İnce şal ipi kullandım. Şala uzun kenarından başladım. Şişin aldığı kadar ilmek attım. Şiş 140 ilmek aldı.Daha fazla ilmek de atılabilir. Bir sıra düz ördüm. ikinci sırdada iki düz örülüp, bir ilmek dolayarak arttırdım. Aynı işlem sonuna kadar tekrar edilir. Her seferde iki kere gidip geldikten sonra, her iki taraftan birer ilmek kesile kesile şal ucuna kadar devam edilir.
Aynı şal örneğini ucundan başlayarak da örmüştüm. üç ilmek atıp daha sonra her iki kenardan arttırarak şişlerin aldığı kadar şalı örüp bitirmiştim. Ama uzun kenardan başlayınca daha kolay oluyo :-))

2 Comments:

  • At Perşembe, Eylül 25, 2008, Anonymous Adsız said…

    merhaba siteniz çok güzel, teziniz için de kolay gelsin demek istiyorum.

    şalın fotoğrafı yok; ama "ince şal ipi" nedir? marka vs. bir şey verbilir misiniz? tiftik mi, merserize mi alrilik mi? ipin cinsi ve markası ne idi. şayet unutmadıysanız tabi:)), üzerinden epey zaman geçmiş.

    hayırlı ramazanlar dilerim, bayramınızı kutlarım...

     
  • At Perşembe, Eylül 25, 2008, Blogger Meral said…

    merhabalar
    şalın fotoğrafı yerine yanlışlıkla yazı kısmını linklemişim kusura bakmayın
    http://www.flickr.com/photos/arkadasca/9458765/
    buraya tıklarsanız ya da arşivde nisan 2005 kısmına tıklarsanız şalın fotoğrafını göreceksiniz.
    Bu şal örneğine sarhoş bacağı diyorlar. İp olarak ince olmayan hangi iple örürseniz güzel durabilecek bi örnek. Ben şişle uç kısmından 3 ilmekle başlamıştım. 2 sırada bir iki tarafıdnan birer ilmek arttıra arttıra genişlettim.

     

Yorum Gönder

<< Home